merkcreatie
CAMPAGNE-UITINGEN
Hoe verhoog je de attentiewaarde van een groenlicht-oversteek en wat maakt het ene glas water anders dan het andere? Ontdek hier deze en meer creatieve oplossingen.
Doel: Maak mensen bekend met de waarde van nos.nl en communiceer in lijn met de huidige merkbelofte en Pay-off: Altijd. Overal. NOS. Concept: Nos.nl overbrugt elke afstand. Wereldwijd delen we altijd dezelfde tijd. Nu is overal nú en daar is nu hier > nos.nl
Doel: Maak mensen bewust dat geen enkele oversteek zonder risico is, ook niet een groenlicht oversteek. Insight: Mensen denken op een onbewust niveau Groen is gaan! Oplossing: Reframe de attentiewaarde van de kleur groen. Concept: Zie groen, denk rood.
Doel: Positioneer het merk sourcy in de markt van bronwater. Insight: Water is water. Concept: Smakeloos helder.
Doel: Positioneer het merk Kettle als hoogwaardige snack. Insight: Smaakvol eten nuttig je smaakvol. Concept: Snack EETiquetten. Pay-off: Haute frituur.
Doel: Activeer mensen om donor te worden. Insight: Als je van je leven houdt dan teken je ervoor. Concept: Teken voor leven.
MERKGEDRAG
Dingen communiceren is één, maar deze woorden kracht bij zetten met merk-eigen gedrag maakt het verschil in de strijd om klantloyaliteit.
Doel: Maak het merk beleefbaar binnen de huidige merkclaim ‘Aping nights, better days’. Insight: Het liefst slaan mensen ’s avonds de reis naar huis over. Concept: de ‘AUPING nap cab’ brengt mensen na een avondje stappen of naar een lange vliegreis slapend naar huis (zo kun je maximaal van je dag genieten).
Doel: Bewerkstellig positieve publiciteit voor Van Gils x KNVB door opmerkelijk merkgedrag. Door de steun aan de Kevin Richardson Wildlife Sanctuary. Insight: Nederland laat het nationale symbool van Nederland (de leeuw) niet graag in zijn hempie staan. Concept: Ruimte voor ruimte. Donate your banner space for a better lion habitat.
Doel: Activeer mensen hun ‘dare’ te posten en waar te maken in ruil voor gratis kaarten van de Zwarte Cross. Insight: Mascotte gebruikers die durven wel wat. Concept: Maak jij je post waar?
Doel: Prikkel de ontvanger met een eigenzinnige Direct-mail-campagne en gimmick voor de vertegenwoordigers. Momentum: Lancering nieuwe verpakkingen met diverse wereldbestemmingen. Concept: Rolling around the world. Uitvergrote verpakking met de inhoud van een hangmat en direct mail.
Doel: Maak de campagnebelofte ‘Voel je vrij!’ beleefbaar in merk-eigen gedrag. Insight: Springen doet leven. Concept: KPN’s Tweet Castle.
Doel: Versterk de merkloyaliteit van de klant met NS. Insight: Soms heb je gewoon je handen vol bij het inchecken. Concept: Een OV-chiphorloge.
Doel: Versterk de merkbelofte: Never Hide. Insight: Mensen bergen hun zonnebril wel eens op. Concept: Verberg nooit een Ray-ban zonnebril met de transparante brillenhoes.
Doel: Verbind het merk PALM aan het geplande PALM strand-event. Insight: Een beachparty is geen beachparty zonder een tropisch palm-outfitje. Concept: Het Palm-Beach-Shirt.
MERKMANIFEST
Van een printuiting, tot aan een online campagne, Alles start met een waarom! Waar maak jij je sterk voor en wat is de drijfveer achter het doel? Ontdek het hart van kringloopbedrijf 2Swicth en zie hoe we het historierijke Nijmegen hebben laten kennismaken met een gloednieuwe landmark. Het nieuwe Metterswane.
Uitdaging: Bepaal en beschrijf de relevantie van een content-bureau in een concurrentieveld van reclame- en marketing-bureaus. Bestaansrecht: Wij zijn niet gemaakt voor de snelle prikkel, maar voor blijvende relaties met dagelijkse content. Archetype: Caregiver. Attitude Statement: Een goed gesprek kent geen eind.
Uitdaging: Beheers negatief sentiment omtrent de bouw van een kolossaal nieuw gebouw op een bepalende zichtlocatie. Insight: Je wordt alleen een oudste stad van Nederland door ooit eens de eerste te zijn geweest. Dat maakt je niet oud maar bovenal vernieuwend. Archetype: Caregiver / Jester. Concept: Nieuwe geschiedenis.
Uitdaging: Positioneer het merk Nathan als autoriteit in duurzame klimaatoplossingen. Geef invulling aan de pay-off: Driven by knowledge. Oplossing: Breng een ‘waarom’ in de ‘wat’. Archetype: Sage. Attitude Statement: Vandaag bepalen we morgen.
Uitdaging: Positioneer het merk BonDuo. Archetype: Jester. Belofte: Haal meer uit het leven, door langer vitaal te zijn. Attitude Statement: Jij telt niet af, maar op!
Uitdaging: Claim de maatschappelijke rol en relevantie van 2Switch. Archetype: Lover/Caregiver. Attitude Statement: Niets of niemand is overbodig.
Uitdaging: Positioneer het merk Statement-Store. Concept: Het meest waardevolle bezit is gedachtegoed. Archetype: Sage / Caregiver. Attitude Statement: It’s time to take time.